Flomhøgda

Hans Jacob Tronshaug
      Nøkkelmester

1161 m.o.h

Skiltet satt ut fredag, den 26. juni. Veien opp Staibrekka og inn i Innerdalen er åpen og for det mest tørr og fin. Når veien deler seg nede i Innerdalen, svinger dere til venstre. Følg veien ca. 10 km. rundt sørsida av vatnet. Dere skal passere to bruer. Etter den siste kjører dere langs vatnet nordover igjen, og etter ca. 1 km. har dere ei hytte på høyre side. Kjør opp bakken og gjennom et grindsle og ei sanketrø for sau nede i lia til høyre. Her kan dere parkere langs veien. Ca. 100 m. lengre fram tar det opp en tydelig sti til venstre ved en stor stenblokk. Følg stien, og ta til høyre opp lia der den deler seg. Dere skal da ha passert over to bekker. Stien er markert med små, grå trestikker som slutter ved en stor stenblokk oppe i snaufjellet. Her må dere gå videre rett opp mot toppen uten sti ca. 1 km. Totalt er det ca. 3 km. fra veien og opp til toppen av Flomhøgda. Det er tørt og fint terreng, og bekkene dere må krysse underveis har liten vannføring. God tur!

Ved denne stenblokken tar stien av fra veien.